KITA ADA PILIHAN YANG TERBAIK….KERANA KITA SENTIASA DIBERI YANG TERBAIK..

Sunday, February 20, 2011

Salam Perjuangan...

Sebahagian daripada kita pastinya tak telepas dari berdepan dengan sebuah kenyataan & hakikat kehidupan. Memang sukar untuk di nyatakan, bagaimana yg di sebut sebagai ‘Menerima kenyataan’, kerana bukan setiap daripada kita mampu serta boleh menerima sesuatu.


Baik & buruk apalah bezanya kalau kita tak mampu nak menghargai kebaikan & tak pernah menjadikan yang buruk itu sebagai sempadan… Sama ada Kehidupan mengawal keadaan @ keadaan yg mengawal kehidupan.?

Berbicara soal pilihan hidup, dalam apa jua keadaan, dalam apa jua situasi, ia seringkali dalam keadaan tertekan, dalam keadaan dilemma. Segelintir dari kita menganggap dia tak punya pilihan. Kita sebenarnya sentiasa mempunyai pilihan, malah pilihan yang diberikan sentiasa merupakan yang terbaik untuk kita. Hanya kita yang selalunya tak pernah ingin memilih yang terbaik.

Kehidupan ni, boleh la di ibaratkan laut yg terbentang. Kadang-kadang ada gelombang, ada angin kencang, yang pasti akan mengubah haluan. Begitu juga dengan realiti dan hakikat kehidupan sebenar, setiap detik & ketika ada saja dugaan yang datang. Susah senang antara warna warni kehidupan. Namun nasib setiap daripada kita tak sama. Dugaan & rintangan juga seringkali berbeza-beza. Apapun, kita harus meneria hakikat itu.

Hampir setiap daripada kita pernah mengalami masa-masa sukar. Kehidupan ini ibarat roda yang sentiasa berputar, ada waktunya kita di atas, dan ada waktu yang lain kita berada di bawah. Kita ni makhluk yang serba kekurangan,yang selalu mengaharapkan pertolongan Allah yg Maha Kuasa. Namun, kadang-kadang, Dia memberi pertolongan dalam bentuk yang tidak kita inginkan, bahkan sebaliknya. Tapi yakinlah, bahawa ia adalah awal dari sesuatu yang baik. Tiada yang tak baik daripada-Nya untuk kita. Hanya kita yang sering terlupa. Wassalam..

“Allah tidak membebani seseorang melainkan dengan kesanggupannya”…..

2 comments:

Saya Ifa said...

cm prnh aku dego ni..bkn ko ckp tk aku ke?hehehehe

Saiful Hamid said...

huhu...aah..penah la jgk aku nasihatkn ko dgn ayat2 di atas.(nasihat ke)...hehe..

Post a Comment